تأثیرگذارترین افراد در تکامل خودروهای امروزی
مکانیزاسیون Agricultural mechanization guilan 90

تأثیرگذارترین افراد در تکامل خودروهای امروزی

اتومبيل به شكل كنوني اش، در يك روز و به وسيله يك مخترع به وجود نيامده بلكه در طول زمان تكامل پيدا كرده است. تخمين زده مي شود كه بيش از 100 هزار حق امتياز و اختراع ثبت شده، اتومبيل مدرن را به وجود آورده باشد. اما مي توانيم به تعدادي از اولين ها اشاره كنيم.   

نیکلاس آگوست اتو Nicolaus August Otto

نیکلاس آگوست اتو در سال 1876 موتوری که با بنزین کار کند را اختراع کرد.یکی از مهمترین تحولات در طراحی موتور توسط نیکلاس آگوست اتو به وجود آمد. او در سال 1876 موتور بنزینی مؤثری را اختراع کرد. اتو اولین موتور احتراق داخلی چهار زمانه کاربردی ای را با نام "موتواتوسیکل" ساخت و به زودی موتورش را تکمیل کرد. او این موتور را به موتورسیکلت تبدیل کرد. نقش اتو از نظر تاریخی بسیار مهم بود. این موتور چهار زمانه که برای همه اتومبیل های با سوخت مایع مناسب بود، توسعه پیدا کرد.

کارل بنز Karl Benz

Karl Benz's "Velo" model (1894) - entered into an early automobile race

در سال 1885 مهندس مکانیک آلمانی، کارل بنز، اولین خودروی کاربردی جهان را طراحی کرد و ساخت. انرژی این خودرو از موتوری با احتراق داخلی تأمین می شد. در 29 ژانویه 1886، بنز اتومبیلی با سوخت بنزین را ثبت اختراع کرد. این اتومبیل سه چرخ داشت. بنز اولین خودروی چهارچرخه اش را در سال 1891 ساخت. کمپانی بنز و شرکا به وسیله مخترع شروع به کار کرد و در 1900 بزرگ ترین تولید کننده اتومبیل جهان شد. بنز اولین مخترعی بود که موتور احتراق داخلی را با یک شاسی تکمیل کرد- هردو تا را باهم طراحی کرد.

 گتلیب دیملر Gottlieb Daimler

به طور همزمان در سال 1885, گتلیب دیملر موتور بنزینی را اختراع کرد که اجازه داد تا انقلابی در زمینه طراحی خودرو به وجود آید.

1885 "گتلیب دیملر" (همراه با شریک طراحش "ویلهم میباخ" Wilhelm Maybach) موتور احتراق داخلی اتو را یک پله بیشتر ارتقا داد و آن چه را که معمولاً به عنوان نمونه اولیه موتور بنزینی مدرن شناخته می شود را ثبت اختراع کرد. رابطه دیملر با "اتو" مستقیم بود. دایملر در 1872به عنوان مدیر فنی با "دتزگاسموتورن فابریک" Deutz Gasmotorenfabrik که همراه با "نیکلاس اتو" مالک کارخانه بود کار کرد. درباره این که آیا اولین کسی که موتورسیکلت را ساخته اتو بوده یا دیملر بحث هایی وجود دارد.

موتور سال 1885 دیملر- میباخ  کوچک و از نظر وزن سبک بود. سریع بود و با تزریق بنزین به کاربراتور کار می کرد و یک سیلندر عمودی داشت. اندازه، سرعت و کارایی موتور اجازه به وجود آمدن انقلابی را در طراحی خودرو می داد. در هشت مارس 1886 دیملر کالسکه ای را چنان تغییر داد که بتواند موتوری که ساخته بود را در آن جاسازی کند و به این ترتیب اولین اتومبیل چهارچرخه جهان را طراحی کرد. دیملر اولین مخترعی شناخته می شود که موتوری با احتراق داخلی را اختراع کرده است.

در 1889 دیملر موتور چهار زمانه با دو سیلندر وی شکل با سوپاپ های قارچی شکل را اختراع کرد. درست مثل موتوری که اتو در 1876 اختراع کرد، موتور جدید دیملر هم پایه ای برای همه موتورهای خودرو شد و آنها را به پیش برد. همچنین در سال 1889 دیملر و میباخ اولین اتومبیل خودشان را ساختند. آنها به جای این که مثل گذشته وسیله نقلیه دیگری را برای رسیدن به هدفشان و جا دادن موتور تغییر دهند، این بار یک خودرو را خودشان از صفر ساختند. اتومبیل جدید دایملر، نیروی موتور اتومبیل را به چرخ ها منتقل می کرد و یک ماشین چهار دنده ای بود که سرعت های ده مایل در ساعت را حفظ می کرد.

دیملر، "موتورن- گسلشفت دایملر" Daimler Motoren-Gesellschaft را در سال 1890 پایه گذاری کرد تا طراحی هایش را در آنجا تولید کند. 11 سال بعد ویلهم میباخ اتومبیل مرسدس را طراحی کرد.

هنری فورد Henry Ford

هنری فورد خط مونتاژ را برای تولید اتومبیل بهبود بخشید, سازوکاری که نیروی موتور اتومبیل را به چرخ ها منتقل می کند را اختراع کرد و اتومبیل با انرژی بنزین را تولید انبوه کرد.

 رادولف دیزل  Rudolf Diesel

رادولف دیزل موتور احتراق داخلی با سوخت دیزل در سال 1892 ثبت کرد((patent ودر سال 1897 اولین موتور دیزل را ساخت.

گرفته شده از دکتر باقری    مدیرگروه مکانیزاسیون کشاورزی دانشگاه گیلان


نظرات شما عزیزان:

آیلین
ساعت23:25---29 مرداد 1393
عاغا من هیچی از وبت نگرفتم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






درباره وبلاگ
به وب سایت خودتون خوش آمدید.بنده دانشجوی کارشناسی مکانیزاسیون کشاورزی دانشگاه گیلانم.امیدوارم لحظه های خوبی رو سپری کنید. فقط نظر یادتون نررررررره

>

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مکانیزاسیون90 و ادرس amg90.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 352
بازدید کل : 6658
تعداد مطالب : 32
تعداد نظرات : 15
تعداد آنلاین : 1